امروزه پیشرفت فرهنگ، علم و تکنولوژی و روی آوردن افراد به سمت اینترنت و همچنین فراگیر شدن استفاده افراد از دستگاه های موبایل و سیستم های هوشمند، کسب و کار ها را مجاب به داشتن یک فروشگاه در بستر اینترنت یا همان طراحی سایت فروشگاهی می کند. داشتن یک فروشگاه اینترنتی یعنی یک شعبه از فروشگاه شما در حاشیه خیابان؛ اما این شعبه در بستر اینترنت بنا شده و بازدیدکنندگان آن حجم وسیع تری داشته و بازه مکانی آن ها مشخص نیست.

اگر به روزمرگی خودتان دقت کنید، حتما با افرادی در طول روز برخورد داشته اید که به دنبال قیمت گرفتن از چند کالا مختلف در سایت های معروفی مانند دیجی کالا هستند و حتی خود شما هم حتما این تجربه را داشته اید. ساده تر بگوییم، الان هر کسی برای خرید یک کالا ابتدا قیمت آن را در اینترنت مشاهده می کند و در نهایت با مناسب بودن قیمت و خدمات پس از فروش آن گاها مجاب به خرید اینترنتی آن کالا می شود.

چرا طراحی سایت فروشگاهی؟!

به این آمار و ارقام دقت کنید :

در سال 1396 بیش از 111 هزار میلیار تومان خرید اینترنتی در ایران انجام شده است که مشتریان به صورت آنلاین پرداخت کرده اند. و جالب است بدانید بیش از 32 میلیار تومان خرید اینترنتی با روش های پرداخت درب منزل صورت گرفته است. مجموعا در سال 1369 بیش از 160 هزار میلیارد تومان حجم تجارت الکترونیکی بوده است.

آیا این موضوع برای شما جالب نیست؟! سوال پیش می آید که چرا بعضی از افراد هنوز به طراحی سایت فروشگاهی نگاهی منفی دارند؛ با اینکه این آمار مربوط به سال 1369 بوده و در سال های بعد از آن این آمار چند برابر شده است. در بسیاری از موارد افراد با طراحی سایت به نتیجه ای نرسیده و با تعریف های منفی از این کار دیگران را نیز از این کار باز می دارند. تنها دلیل این موضوع عدم تمرکز بر روی این کار و باور های غلط افراد است.

به عنوان مثال: شما اگر برای فروشگاه حاشیه خیابان خود هم دنبال تبلیغات نباشید، اصولا تعداد مشتریان شما کمتر خواهد بود و بازخورد چندانی از این کار ندارید.

چرا طراحی سایت فروشگاهی

مزیت های طراحی سایت فروشگاهی:

بسیاری از افراد و شرکت ها ثابت کرده اند که طراحی سایت فروشگاهی و یک کسب و کار آنلاین مزایای خوبی برای صاحب آن کسب و کار داشته و جای رشد و پیشرفت در این بازه زمانی برای فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد است.

در این قسمت برخی از این مزایا را بررسی می کنیم؛ پس با ما همراه باشید..!

  • راحتی و آسایش در خرید..!

افرادی که به صورت اینترنتی خرید می کنند، می توانند در هر مکانی مانند محل کار، منزل، خیابان و… به کالاهای وب سایت شما دسترسی داشته باشند. بدون نیاز به مراجعه حضوری خرید خود را ثبت، پرداخت و در بعضی اوقات لغو می کنند و این امر باعث افزایش ترغیب شدن افراد به خرید اینترنتی شده است.

  • صرفه جویی در زمان..!

با طراحی سایت فروشگاهی دیگر مشتریان خود را در صف خرید قرار ندهید! مشتریان برای اطلاع از قیمت اجناس و کالا ها نیازی به تعامل با شما ندارند و دیگر نیازی به هدر دادن وقت برای رسیدن به مکان فیزیکی فروشگاه شما نیست.

همچنین امکان مشاهده وضعیت موجودی، مشخصات، توضیحات و… درباره محصولات شما را در وب سایت به صورت کامل قرار خواهد داشت.

مزیت های طراحی سایت فروشگاهی
  • امکان مقایسه محصولات..!

کاربران و مشتریانی که از وب سایت شما بازدید می کننده، می توانند با قابلیت هایی که در سایت فروشگاهی شما وجود دارد محصولات را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین خرید را انجام دهند. از طرفی دیگر شما توانایی قراردادن گستره ای عظیم از محصولات خود را در سایت دارید که باعث جذب مشتری می شود.

  • همیشه در دسترس هستید..!

دیگر نیاز نیست وقت و انرژی خود را برای بازنگهداشتن فروشگاه خود هدر دهید. با طراحی سایت فروشگاهی شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز محصولات خود را به کاربران بفروشید و حتی از آن ها پشتیبانی کنید. با قرار دادن امکان گفت و گو و چت آنلاین در وب سایت می توانید در منزل خود بنشینید و پاسخگوی سوالات مشریان خود باشید.

  • صرفه جویی در هزینه..!

مدیران فروشگاه ها برای جذب مشتریان به سایت خود، جشنواره و کمپین هایی را برگزار و تخفیف های چشم گیری قرار می دهند. برخی از محصولات از نظر تعداد باقی مانده یا هزینه نگهداری برای مدیران دارای هزینه است، شما برای فروش بیشتر این محصولات می توانید برای آنها تخفیف در نظر بگیرید.

یکی دیگر از صرفه جویی در هزینه، صرفه جویی برای مشتریان است که خود باعث جذب آن ها می شود؛ برای مثال کسی که برای خرید یک عدد شوار به فروشگاه شما سر می زند باید مبلغی را بابت کرایه و… هزینه کند. که در این صورت فروش اینترنتی شما برای او به صرفه خواهد بود.

  • فروش بدون محدودیت..!

شما با طراحی سایت فروشگاهی، امکان فروش محصولات خود را بدون حد و مرز می کنید. کسی که مشتری شما می شود ممکن است از شهر دیگری در ایران باشد و این شما را محدود به فروش فقط در شهر یا منقطه خودتان نخواهد کرد. پس بنابراین سود شما از فروش محصولات چند برابر می شود…

کلام آخر و نتیجه گیری

در کنار مزیت های طراحی سایت فروشگاهی، معایبی نیز وجود دارد که گاها افراد را از این کار باز می دارد. اما معایت آن باعث افت پیشرفت شما نخواهد شد. در حقیقت طراحی سایت فروشگاهی به تنهایی کافی نیست؛ انجام فعالیت هایی از قبلی سئو سایت، تولید محتوا، تبلیغات و… نیز در رشد کسب و کار اینترنتی شما تاثیر دارد. دایوپلاس شرکت طراحی سایت فروشگاهی در مشهد افتخار این را دارد که شما را در این راه همراهی کند. اگر مایل به سپردن کسب و کار اینترنتی خود به مجموعه دایوپلاس هستید فقط کافیست با ما در تماس باشید.

با اشتیاق در خدمت شما هستیم..!

    سوالات متداول

    5/5 - (1 امتیاز)

    دسته بندی شده در: