برخی افراد به فکر راه انداختن وب سایت یا فروشگاه اینترنتی می افتند و اولین سوالی که ذهن آن ها را مشغول میکند این سوال را از خود میپرسند که چرا باید سایت داشته باشیم؟ یا مزایای داشتن وب سایت چیست؟

سوال چرا باید وب سایت داشته باشیم؟ نیاز به پاسخ دقیق تر و شفاف تر دارد که ما در این مقاله به شما توضیح داده ایم.

سوال اینه که چرا باید سایت داشته باشیم؟

چرا باید سایت داشته باشیم؟ بعضی از افراد با دیدن خیلی از کسب و کار های بزرگ به این نتیجه میرسند که اگر یک وب سایت داشته باشند، آن ها هم می توانند درآمدشان را چند برابر کنند..! ولی این دلیل برای داشتن یک وب سایت کافی نیست.

بنابراین باید ابتدا قبل از تصمیم گرفتن درباره داشتن یک وب سایت، بررسی کنیم که آیا برای کسب و کار ماهم این روش جواب خواهد داد یانه..!

چرا نباید همیشه راه بقیه افراد یا کسب و کار ها را پیشه گرفته؟!

استیو جابز از تک تک افراد در بخش های مختلف شرکت خود این سوال را میپرسید که نظر آن ها در رابطه با داشتن یک وب سایت چیست؟! و تنها پاسخ “چون بقیه افراد همین کار را می کنند” برای او کافی نبود.

و دقیقا همین نگاه متفاوت او باعث متمایز بودن شرکت اپل از سایر رقبای خود شده است؛ نگاهی که حاضر نبود بخاطر بقیه کاری را انجام دهد.

نظر استیو جابز برای اهمیت داشتن وب سایت

شما هم باید بدانید که قبل از داشتن یک وب سایت، هدف شما از آن چیست و قرار است چه سرنوشتی را برای شما رقم بزند. بدین ترتیب حتما شانس بهتری نسبت به بقیه در این زمینه خواهید داشت.

چگونه از تصمیم داشتن یک وب سایت مطمئن شوید؟!

ابتدا باید مزایای داشتن یک سایت را با دقت بررسی کنید. آیا داشتن یک سایت چه مزایایی برای کسب و کار ما دارد؟ اصلا هدف اصلی ما از این کار چیست؟ از تمامی هزینه های آن اطلاع پیدا کنیم…

با بررسی و پاسخ به این سوالات، مسیر خود را مشخص کنید و بدانید که قطعا موفق خواهید شد.

چرا طراحی سایت اهمیت دارد؟

داشتن سایت امروزه که دنیا، دنیای رقابت است در بیشتر موارد لازم و حیاتی می باشد! دوره روش های سنتی معرفی، تبلیغات و بازاریابی تمام شده است و هرفردی برای خودش و کسب و کارش نیاز به یک سایتی جامع و متناسب با نیازهای خود دارد. صفحاتی که شما مسئول آن هستید طبق نظر و سلیقه شما قابل مدیریت می باشند.

اهمیت داشتن سایت به اندازه ای مهم است که نمیتوان نظری داد. برای ماندگاری در بازار رقابتی امروزه به حضور قدرتمند آنلاین نیاز دارید. پیشنهاد ما به شما داشتن یک استراتژی بازاریابی بهینه است که شامل حضور فعال در رسانه های اجتماعی و سازگار با موبایل خواهد بود چون کاربران در همین موارد فعالیت دارند و جستجو میکنند و قبل از خرید از چندین منبع مشورت میگیرند.

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

۱۰ مزایای داشتن وب سایت

در اینجا مواردی را بررسی خواهیم کرد که یک وب سایت چه اهمیتی دارد و مزایای داشتن آن چیست..!

  • خود را معرفی کنید و اعتبار کسب و کنید..!

یکی از بهترین راه هایی است که می توانید خدمت و مزایای کسب و کار خود را شرح دهید و آن ها را به خوبی معرفی کنید. یک وب سایت باعث ایجاد اعتماد مخاطب شده و اعتبار زیادی به کسب و کار شما می دهد.

البته اگر کسب و کاری ندارید داشتن یک وب سایت می تواند کمک کند تا خود را مطرح کنید و اعتباری کسب کنید

  • افزایش مشتری و رونق کسب و کار..!

آیا می دانید چند درصد افراد در ایران به صورت اینترنتی خرید می کنند؟! بهتر است بدانید بیش از ۵۶ میلیون نفر از جمعیت ایران، یعنی بیشتر از ۷۶ درصد از اینترنت استفاده می کنند و حداقل یکبار به صورت اینترنتی خرید کرده اند..!

این آمار ها نشان دهنده این است که کسب و کار شما هم می تواند در اینترنت دنبال کننده داشته باشد و این یک فرصت برای جذب مشتری برای کسب و کار شماست.

  • یک راه با هزینه کم برای دیده شدن..!

برای شروع یک کسب و کار حداقل نیاز به یک مغازه دارید که اکثرا شامل هزینه های زیادی می شود و تنها همین مغازه کافی نیست و مواردی است که شامل هزینه خواهد شد. اما در وب سایت این موارد صدق نمیکند.

شما یکبار و با هزینه کم سایت خود را راه اندازی می کنید و برای جذب مشتری هم لزوما به هزینه های زیادی برای تبلیغات نیاز ندارید و فقط گذاشتن محتوا مفید داخل آن برای شما کافی خواهد بود تا دیده شوید.

مزایای داشتن وب سایت

لازم است بدانید که نمیتوان گفت همیشه یک وب سایت نیاز به هزینه کردن ندارد! برخی از لزومات یک وب سایت مانند نگهداری، هاست، دامنه و… شامل هزینه هایی برای شما خواهد بود ولی به مراتب پایین تر از داشتن یک مغازه در حاشیه خیابان است.

  • همیشه در دسترس خواهید بود..!

یکی از سخت ترین کار های یک کسب و کار دارای مکان، همیشه حاضر بودن است! در وب سایت شما نیاز به حضور در مکان خاصی برای ارائه خدمات و پشتیبانی از آن ها ندارید.

شما می توانید شبانه روزی پیام ها و درخواست های مشتریان خود را دریافت کنید و به آن ها بدون دغدغه پاسخ دهید. و این یک راه عالی برای پشتیبانی است.

وب سایت هایی که توسط مجموعه دایوپلاس طراحی می شود دارای سیستم ارتباط با مشتریان (تیکت یا چت آنلاین با مشتری) است؛ که مشتریان می توانند در هر ساعت که نیاز به راهنمایی یا پشتیبانی از سمت شما داشته باشند با شما ارتباط برقرار کنند.

  • با دیگران ارتباط خواهید گرفت..!

قطعا وب سایت برای شما ارتباطاتی خواهد ساخت، اما چطور؟!

وقتی کسب و کار شما یک سایت داشته باشد، بدون شک همکاران شما آن سایت را پیدا خواهند کرد و اگر خدمات شما رضایت بخش باشد با شما این ارتباط را برقرار خواهند کرد.

پیشنهاد می شود اگر شما هنوز وب سایت ندارید، قطعا باید ساختن این ارتباطات را غنیمت بشمارید.

  • فضای گسترده ای برای تبلیغات دارید..!

با داشتن یک وب سایت شما به روش های بهتری و کارآمد تری برای تبلیغات دسترسی دارید. تبلیغات در گوگل یکی از هدفمند ترین نوع تبلیغات است که به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

به عنوان مثال شما یک سایت فروشگاهی در زمینه پوشاک و لباس دارید، اگر از تبلیغات گوگل استفاده کنید می توانید کاری کنید که اگر کسی “خرید شلوار” را سرچ کرد به سایت شما هدایت شود.

از روش های دیگر می توان به هدایت کردن افراد از پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام به وب سایت اشاره کرد. مشتریان را با تبلیغات و معرفی محصولات یا خدمات خود در این شبکه های اجتماعی به سایت خود هدایت کنید و راحت تر با آن ها ارتباط بگیرید.

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟
  • چندین ایمیل اختصاصی خواهید داشت..!

به طور مثال زمانی که شما یک وب سایت با نام www.divplus.ir داشته باشید، می توانید چندین ایمیل اختصاصی به نام دامنه سایت خود داشته باشید : info@divplus.ir ، email@divplus.ir و…

ایمیل اختصاصی اعتبار زیادی به کسب و کار شما خواهد بخشید، پس این قسمت را هرگز فراموش نکنید…

  • امکان ارزیابی دقیق کاربران..!

در بستر اینترنت شما توانایی ارزیابی دقیق همه چیز را دارید! به طور مثال شما متوجه مکان بازدیدکنندگان وب سایت خود می شوید یا اینکه کدامیک از صفحات وب سایت شما را دیده اند و زمانی که در آن مانده و یا به کدامیک از صفحات دیگر هدایت شده اند…

برای تحلیل و بررسی موارد گفته شده ابزار های زیاد و کاربردی مثل گوگل آنالیتیکس که کاملاً هم رایگان است، وجود دارد. بدین ترتیب شما کاملا متوجه رفتار کاربران در وب سایت خود می شوید، که چه مسیری در وب سایت شما را طی کرده اند و کدام یک از خدمات یا محصولات شما برای آن ها جذاب بوده است.

  • یک رسانه یا یک صدا خواهید داشت..!

با داشتن وب سایت شما یک رسانه خواهید داشت؛ جایی که می توانید با مخاطبانتان در ارتباط باشید، نظرات، پیشنهادات و انتقادات آن ها را بشنوید و از آن ها برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید.

اما چگونه؟! شما در وب سایت خود مطالب و مقالاتی را منتشر می کنید که کاربران امکان درج نظرات خود در آن را دارند و یک تعامل با شما ایجاد می کنند.

  • از طبیعت محافظت خواهید کرد..!

اگر شما بخواهید یک کسب و کار سنتی که دارای یک دفتر، فروشگاه و… باشد، بایستی برای تبلیغات آن از راه هایی مثل چاپ تراکت، بروشور، کاتالوگ و… استفاده کنید که جدا از هزینه های بالای این کار ها، اکثر آن ها به زباله دان ها منتقل می شوند و مهم تر از آن می توانید جان بسیاری از درختان را نجات دهید.

اگر به درختان و طبیعت هم فکر نمی کنید؛ به فکر زمان، انرژی و هزینه ای که صرف بروشور ها کرده اید و در آخر هم ماندگاری برای شما ندارند باشید.

شما می توانید با داشتن وب سایت، خود را کاملا از این موضوعات جدا کرده و تبلیغات خود را به صورت کاملا مجازی و هدفمند تر تبدیل کنید.

کلام آخر و نتیجه گیری

در این مقاله به شما گفتیم که چرا طراحی سایت اهمیت دارد و چرا باید سایت داشته باشیم؟ داشتن یک وب سایت می تواند برای شما سود زیادی داشته باشد. تعامل زیادی با دیگران دارید، با افراد زیادی در سراسر ایران یا حتی دیگر کشور ها خواهید داشت و تجربه شما افزایش خواهد یافت.

با داشتن یک وب سایت به مرور زمان یک فرهنگ کاملا آنلاین را در بین افراد جامعه رواج خواهید داد و افراد اعتماد بیشتری به فضای اینترنت می کنند.

اگر هنوز هم تصمیم شما برای داشتن یک وب سایت قطعی نشده است می توانید با ما تماس گرفته یا مقالات دیگر ما در این زمینه را مطالعه نمایید تا کاملا این موضوع برای شما شفاف سازی شود و هدف خود را برآورده سازید.

همچنین اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا سایت خدماتی یا شرکتی را دارید شرکت دایوپلاس یک شرکت طراحی سایت در مشهد این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده که بصورت حضوری و غیرحضوری از امکانات طراحی سایت و بهینه سازی این شرکت همراه با مشاوره رایگان بهره ببرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دسته بندی شده در: