راهنمای مطالعه
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گرایش افراد به شبکه های اجتماعی باعث شده است بیش از ۷۰% مشاغل خواهان بازاریابی به وسیله شبکه های اجتماعی باشند.
بسیاری هم کار خود را فقط با یک سایت شروع کردهاند و توانستهاند به موفقیتهای بسیاری دست پیدا کنند.
اما چنین نیست که هر شخصی که وارد دنیای مجازی شود، بتواند به موفقیت برسد. شما با یک برنامه درست و یک استراتژی مشخص برای مدیریت شبکه های اجتماعی میتوانید به اهدافتان در شبکههای اجتماعی دست پیدا کنید.
هر کدام از شبکه های اجتماعی دارای یک سری الگوریتم و استراتژی های خاص خودشان هستند که کاربران آن ها باید طبق اصول و الگوریتم های آن ها محتوای خود را انتشار دهند.
شبکه اجتماعی اینستاگرام
امروزه اینستاگرام به یکی از معروف ترین پلتفرم شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. به طوری که تمام برند ها و شرکت های معروف در آن صفحه ای برای خود ایجاد کرده اند.
راه های درآمد زایی در این پلتفرم بسیار گسترده شده که در این بخش به برخی از آنان اشاره خواهد شد.
چرا اینستاگرام مهم است؟!
شاید برای شما سوال پیش آمده باشد، که چرا همه افراد به دنبال داشتن صفحه در اینستاگرام هستند و حتی زمان زیادی در روز به این شبکه اجتماعی اختصاص می دهند…! پس به آمار های زیر دقت کنید.
- در هر ماه یک میلیار نفر در حال استفاده از اینستاگرام هستند.
- %۳۸ نفر از کاربران اینستاگرام در روز ساعت ها از آن استفاده می کنند.
- حدود ۸۸% کاربران اینستاگرام در خارج از آمریکا هستند.
- بالغ بر ۳۵% افرادی که آنلاین هستند از اینستاگرام استفاده می کنند.
- روزانه ۹۵ میلیون محتوا در اینستاگرام منتشر می شود.
- حدود ۲۵ میلیون کسب و کار در اینستاگرام فعالیت می کنند.
تولید محتوا در اینستاگرام...!
در اینستاگرام انواع محتوا های متنی، گرافیکی، ویدئویی و حتی امکان ویدئوهای زنده نیز وجود دارد.
انواع محتوایی که شما در اینستاگرام منتشر می کنید، بسته به نوع فعالیت و صفحه کاربری شما متفاوت است. به طور مثال یک صفحه فروشگاهی محتوایی تولید و منتشر می کند که مربوط به محصولات خود می باشد و…
ولی در حال حاظر محتوایی از نظر این پلتفرم مفید واقع می شود که از نظر مابقی کاربران جذاب و کار آمد باشد؛ پس باید به نوع محتوایی که در آن منتشر می کنیم دقت داشته باشیم.
گسترش حساب کاربری در این شبکه اجتماعی
بعد از انتشار محتوا باید به فکر جذب دنبال کننده، لایک و حتی کامنت یا دیدگاه برای محتوای خود باشیم. راه های زیادی برای این کار ها وجود دارد که بهترین آن ها فقط به وسیله انتشار محتوای جذاب رخ خواهد داد؛ زیرا با توجه به الگوریتم های جدید این پلتفرم استفاده از روش های دیگر کار را برای صاحب حساب سخت خواهد کرد.
روش دیگری که بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند، تبلیغات صفحه کاربری خودشان در صفحات دیگر کاربران است. برخی از افراد برای ارتقاء صفحات خود از کابران، لایک و کامنت های فیک (قلابی) استفاده می کنند که به تازگی این روش ها در اینستاگرام منسوخ شده است و دیگر جواب و بازده معقولی برای آن ها ندارد.

کسب درآمد از شبکه اجتماعی اینستاگرام
نکات مهمی وجود دارد که همیشه باید به آن ها توجه شود. افرادی که به دنبال کسب درآمد از شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند باید این نکات را حتما رعایت کنند.
- از امکانات و الگوریتم های جدید این پلتفرم غافل نشوید..!
یکی از مهم ترین دلایلی که اینستاگرام را یکی از محبوب ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی ساخته، امکانات جدید آن است که هر روز به آن ها افزوده می شود.
باید از این امکانات به خوبی استفاده شود. به طور مثال استفاده از استوری و ویدئوی زنده آن که با استفاده صحیح از آن ها می توانید صفحه خود را ارتقاء داده و هر روز مخاطبان خودتان را افزایش دهید.
- برای محتوای خودتان وقت بگذارید..!
اگر قصد انتشار محتوا در این شبکه را دارید، پس روی آن وقت بگذارید تا بهترین و جذاب ترین محتوا را برای مخاطبان خودتان ایجاد کنید. بهترین عکس ها را برای انتشار انتخاب کنید، که باعث جلب توجه و اعتماد مخاطبان به شما می شود.
با این کار می توانید بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کرده و روند فروش را ارتقاء دهید.
- از محتوای تکراری استفاده نکنید..!
اینستاگرام یه شبکه اجتماعی تصویر محور است، ولی شما تنها برای انتشار محتوا از تصویر استفاده نکنید. گاها می توانید از محتوای ویدئویی استفاده کرده تا تنوع را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
حتما همیشه از قابلیت پست گذاشتن استفاده نکنید و به استوری ها هم توجه داشته باشید.
-
از هشتگ ها حتما استفاده کنید..!
هشتگ ها در اینستاگرام مانند کلمات کلیدی در بهینه سازی و سئو سایت هستند. استفاده از هشتگ های مناسب بسیار مفید است و باید توجه خاصی به این مسئله داشته باشید. سعی کنید از هشتگ های پر طرفدار در حوزه کاری خودتان استفاده کنید.
برای این کار بهتر است صفجه رقیبان خودتان را هر چند وقت یکبار بررسی و آن ها را شناسایی کنید.
هشتگ ها پست های شما را در معرض دیدی کاربران قرار داده و بازدید پستتان با استفاده از هشتگ ها افزایش خواهد یافت. در استفاده از هشتگ ها دقت بیشتری به خرج دهید.


- با مخاطبان خود در تعامل باشید..!
یکی از مهم ترین کار هایی که با استفاده از آن می توانید کاربران خود را به علاقه مندان و در نهایت مشتریان خود تبدیل کنید، ایجاد تعامل با آن هاست.
به عنوان مثال اگر در پست های شما یکی از کاربرانتان از شما سوالی پرسید، سوال او را بدون پاسخ نگذارید و او را در کامنت ها به چالش بکشید. یا حتی شما از آن ها سوالی بپرسید و تعامل را با مخاطبانتان ادامه دار کنید.
این امر باعث می شود مخاطبان صفحه شما را دنبال کرده، در پست ها کامنت بگذارند و آن ها را لایک کنند. حتماً به افرادی که در دایرکت از شما سوال می پرسند جواب بدهید. تا جای ممکن سعی کنید از طریق دایرکت با مخاطبان و مشتریان تان ارتباط برقرار کنید.
مزایای خدمات مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام

برندسازی و شناساندن برند

افزایش سوددهی ماهیانه


افزایش مشتری هدفمند

رشد فروش الکترونیکی
پلتفرم های مدیریت شبکه های اجتماعی
پلتفرم مدیریت شبکه های اجتماعی در واقع ابزار هایی هستند که به شما کمک می کنند همزمان و در یک مکان چندین پروفایل را در شبکه های اجتماعی مدیریت کنید. مزایا و برخی از امکانات این پلتفرم ها را در زیر برای شما آورده ایم!
به طورخلاصه استفاده از این ابزارها واقعا می تواند تحولی را در بازاریابی شبکه های اجتماعی شما ایجاد کند.
ما در این مقاله چند پلتفرم مدیریت محتوا را برای شما آورده ایم، که با استفاده از آنها می توانید توسعه و پیشرفت خود را در شبکه های اجتماعی تسریع بخشید.
این پلتفرم از تاریخ ۵ تیر ۱۳۹۷ شروع به فعالیت کرده است. نوین هاب یکی از کاملترین پلتفرم های مدیریت شبکه های اجتماعی به حساب می آید. این پلتفرم کاملا فارسی می باشد. از سال ۱۳۹۹ نوین هاب وارد بازار بین المللی هم شده و کاربرانی خارج از ایران ها دارد.
در این پلتفرم پلن هایی طراحی شده است که کاربران بسته به نیاز و بودجه خود آنها را تهیه و استفاده می کنند. البته ناگفته نماند یک هفته مهلت تست و استفاده رایگان هم وجود دارد.

- پیام ارسال ها و شبکه های اجتماعی قابل پشتیبانی
این پلتفرم از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، لینکدین، توییتر، آپارات، یوتیوب، سروش، بله، گپ، پینترست و ایتا پشتیبانی می کند.
یک پلتفرم جامع مدیریت شبکه های اجتماعی، مدیرهاب زیرمجموعه آژانس دیجیتال مارکتینگ نگاه نو می باشد. این آژانس ۱۸ سال سابقه فعالیت در حوزه های دیجیتال مارکتینگ را دارا می باشد. امام از نظر ما هنوز جا برای بهتر شدن این پلتفرم وجود دارد، امام ناگفته نماند تیم متخصی پشت این پلتفرم در حال پشتیبانی می باشند..!
استفاده از این پلتفرم رایگان نیست و تعرفه هایی بابت استفاده ماهانه و سالانه وجود دارد. اما هر کدام از این پلن ها دارای هفت روز تست رایگان می باشد.

- پیام ارسال ها و شبکه های اجتماعی قابل پشتیبانی
این پلتفرم از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، لینکدین، توییتر، پینترست، وی کِی، یوتیوب، ردیت و تامبلر پشتیبانی می کند.
جمع بندی مقاله
شبکه های اجتماعی راه هایی برای بازاریابی کسب و کار یا وب سایت ما به شمار می روند. برندهای بزرگ مانند دیجی کالا، آمازون و… همواره برای فروش محصولات یا خدمات خود از این راهکار استفاده می کنند. گرچه استفاده از این شبکه ها بسیار مفید بوده اما اگر اصول و قوانین آن رعایت نشود احتمالا برای ما بازدهی نداشته یا منجربه ضرر هم می شوند.
مجموعه دایوپلاس خدماتی را در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی ارائه می دهد که شما میتوانید جهت اطلاع از جزئیات بیشتر با ما در تماس باشید.