آیا تا بحال به این فکر کرده‌اید که اولین طراح وب سایت چه کسی بوده است یا بهتر است اینگونه بگوییم که اولین سایت چگونه و به دست چه کسی طراحی شد؟

در سال ۱۹۹۸ ابتدا وب سایت ها با کد های HTML نوشته می شدند که بنیان گذار آن آقای تیم برنزلی است که به عنوان پدر وب نیز شناخته می شود. در آن زمان سایت ها محتوای خاصی نداشتند و چیزی که در آن بازه برای یک سایت مهم بود متن و بازی با رنگ ها بود.اما به مرور زمان زبانهای برنامه نویسی پیشرفت کردند سایت ها شکل حرفه ای تری گرفتند.

با دایوپلاس همراه باشید تا شما را با اولین طراح وب سایت آشنا کنیم.

معرفی اولین طراح وب سایت

بعد از گسترش اینترنت، رفته رفته شبکه های کامپیوتری که به هم متصل بودند دارای دو ضعف بوند:

• اول اینکه اطلاعات در دسترس همه قرار نداشت.

• دوم اینکه وجود یک دریافت کننده و ارسال کننده اطلاعات ضروری بود.

به همین خاطر نیاز به فضایی دیگر بود تا این دو ضعف پوشش داده شود تا اینکه در سال ۱۹۸۹ آقای برنزلی که در موسسه CERN کار می کرد به این موضوع پی برد، اگر تمام اطلاعات در سطح اینترنت رخ دهد به طوریکه برای تمام عموم رایگان و قابل دسترس باشد، تحولی عظیم شکل خواهد گرفت که تمام دانشمندان، موسسات و دانشگاه‌ها در سرتاسر دنیا می توانند به اطلاعات مختلف دسترسی پیدا کنند. این قضیه آنقدر او را به فکر فرو برد تا توانست با تکنولوژی هایی مثل اینترنت، وب یا تار جهان گستر را اختراع کند و به عنوان اولین طراح سایت نام خود را به ثبت رساند. برنزلی شبکه وب را به یک تار عنکبوت تبدیل کرد زیرا این شبکه از گره هایی تشکیل شده بود که کاربران به دلخواه در میان آن حرکت و به اطلاعات گره های مختلف دسترسی پیدا می کردند. او اینکار را با استفاده از لینک‌ها به هم متصل کرد و تحولی عظیم در دنیای طراحی سایت به وجود اورد.

آقای برنزلی اولین طراح وب سایت

اما جالب است بدانید که بعد از اختراع وب توسط اولین طراح وب سایت…….

بعد از اختراع وب توسط اولین طراح وب سایت یعنی برنزلی، نیاز به ابزاری بود تا انجام کارها و رسیدن به اطلاعات سریع­تر انجام شود به همین دلیل اولین مرورگر وب در سال ۱۹۹۰ توسط خود برنزلی بوجود آمد. بعد از آنMark Andreessen با مخترع Netscape، مرورگر Mosaic منتشر کردند که باعث ایجاد تحول انقلابی در عرصه مرورگرها شد به طوریکه تمام کاربران با سیستم عامل­های مختلف می­توانستند از آن استفاده کنند. رفته رفته رقابت و جنگ مرورگرها در سال  ۱۹۹۵ در دنیای وب آغاز و به اوج خود رسید تا جایی که مایکروسافت، مرورگر اینترنت اکسپلورر خود را رونمایی کرد که تا سال ۲۰۰۲ یکه ­تاز میدان رقابت­ها بود. اپل نیز برای عقب نماندن از این ماجرا در سال ۲۰۰۳ سافاری را رونمایی کرد و آخرین شرکت در این رقابت­ها گوگل بود که در سپتامبر ۲۰۰۸ به دنیای مرورگرها قدم گذاشت و کروم را به تمام جهانیان شناخت.

5/5 - (1 امتیاز)

دسته بندی شده در: